تاثیرات ماسک مو
نوشته شده توسط : ناوک

ماسک مو و فواید آن

ماسک مو خواص درمانی قابل توجهی دارد. در واقع بزرگ‌ترین مزیت آن در مقابل سایر محصولات آرایشی از جمله سرم مو، کرم مو و… این است که در درمان پوست و موهای آسیب‌دیده بسیار عالی عمل می‌کند. مهم‌ترین کارایی این محصول علاوه بر تغذیه کامل مو، از ‌بین‌بردن زبری و حالت ارتجاعی مو است. اگر بخواهیم انصاف را در نظر داشته باشیم، باید بگوییم ماسک مو تنها یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده برای مو نیست؛ بلکه با تامین رطوبت مناسب باعث کاهش خشک‌شدن پوست سر، براقیت و صاف‌شدن موها و درمان شکنندگی و آسیب‌‌دیدگی موها می‌شود.

می‌توانید قبل از استحمام کمی از ماسک مو را روی سر خود استفاده کنید. به این صورت که چند دقیقه زمان بدهید تا جذب مو شود. سپس آن را با آب فراوان شسته و نرمی و لطافت بیشتری به موهایتان بدهید.

برای تاثیرگذاری کامل و احیای بافت ابریشمی موهای خود، می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از ماسک مو استفاده کنید. با این حرکت ضمن بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر این محصول در تغذیه موهایتان، از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کنید. این محصول در بازسازی فوری چربی موها متخصص است و موهای خشک شما را تغذیه می‌کند. پس آن‌ها را در مقابل آسیب‌ها تنها نگذارید.

 

مزیت های ماسک مو

استفاده از ماسک مو به سبب خواص درمانی آن در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. استفاده از سرم مو و کرم مو به صورت روزانه، زمان زیادی از شما می‌گیرد و نیز پس از هر‌بار شستشو تقریبا تمام خواص خود را از دست می‌دهد. (البته با مزیت فوری‌بودن کرم مو در تاثیر‌گذاری از زحمات ایشان هم نباید ساده رد شد.) کرم مو درخشش موقتی به موها می‌دهد؛ ولی ماسک مو بعد از چند بار استفاده این درخشش را دائمی می‌کند. در مقابل کرم مو که صافی کوتاه مدتی به موها می‌دهد، ماسک مو زمان بیشتری این صاف‌بودن را به موهایتان می‌دهد. ماسک مو برای تغذیه پوست سر خصوصا پوست‌های خشک و ملتهب مناسب است و چربی طبیعی پوست سر را بازیابی می‌کند. ماسک مو را می‌توانید روی موهای خشک استفاده کنید.

 

تفاوت ماسک مو و کرم مو

کرم مو بدون چرب‌کردن موهایتان، مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و سایر املاح مورد نیاز برای تغذیه و شادابی موها را تامین می‌کند. از آنجا‌ که روغن‌ها نیز همین کار را می‌کنند، نیاز به بیان تفاوت روغن مو و کرم مو است. در واقع چرب‌کردن بیش از حد مو و پوست سر، جذب گرد و غبار و نفوذش به درون بافت موها را سریع‌تر می‌کند؛ ولی استفاده از کرم مو همان کارایی روغن‌های مو را دارد. با این تفاوت که بیشتر از موها در مقابل عوامل گرد و غبار محافظت می‌کند. کرم مو حالت‌پذیری فوق‌العاده‌ای به موهایتان می‌دهد. به همین دلیل علاوه بر چسبندگی قابل قبول، نه تنها برای بافت مو مضر نیست، بلکه مواد لازم برای سلامت موها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و به رشد و بهبود موها کمک می‌کند. کرم مو می‌تواند ضعف و مشکلات موها مانند وز شدگی و عدم حالت‌پذیری را موقتا برطرف کند. همچنین اگر زمان مناسب برای درمان دائمی مو را ندارید، کرم مو بهترین انتخاب برای شماست؛ ولی ماسک مو مانند یک داروی تقویتی برای موهاست که تمام مشکلات ناشی از خشکی، وز شدگی، پوسته‌شدن سر، شوره و سایر مشکلات پوست و موهایتان را به طور دائمی برطرف می‌کند؛ ولی این درمان بعد از چند هفته استفاده از ماسک مو قابل رویت است.

کرم مو از آن واژه هایی است که خیلی ها با شنیدن نام آن، می گویند این دیگر چیست؟ این هم از آن سری محصولاتی است که برای خالی کردن جیب ما درست شده است. اگرچه نباید به این موضوع این گونه نگاه کرد. مراقبت از مو، علاوه بر دارا بودن روش و شرایط خاص، نیاز به محصولاتی که بتواند تاثیر مثبت و شگرفی بر روی موها بگذارد، دارد. در این راه شرکت‌های بزرگی مثل لورال، سیلکی، شوارتز کف و برند فرانسوی فیتو در سطح بین المللی به تولید این محصول با ارزش و با کیفیت پرداخته اند. از آنجا که، ماسک مو محصولی بسیار شناخته شده‌تر از کرم مو است. خیلی‌ها وقتی موهایشان خشک می‌شود و یا دچار شکنندگی موها می شوند، سریع به سراغ ماسک مو می‌روند؛ اما کرم مو چه فرقی با ماسک مو دارد؟

 

تفاوت ماسک مو با کرم مو در چیست؟

از گذشته تا به حال داشتن پوست و موی زیبا و شاداب دغدغه تمامی افراد بوده است و از روش های مختلفی برای این منظور استفاده می شود.

موها نیز مانند پوست صورت و بدن نیاز به رسیدگی دارند تا زیبایی خود را حفظ کنند و از بروز آسیب جلو گیری کرده و یا آسیب های به وجود آمده ترمیم شود.

استفاده از رنگ موی نا مرغوب ویا رنگ کردن مکرر مو و همچنین استفاده از شامپوی نا مناسب و محصولات مراقبتی نامناسب مو و استفاده ی زیاد از اتو و یا سشوار باعث آسیب دیدن ساختار مو می شود.

برای داشتن موهایی سالم و درخشان لازم است کهاز محصولات مراقبتی و آرایشی مرغوب و مناسب با جنس موهای خود استفاده کنید، برای این منظور محصولات مختلفی نظیر ماسک و یا کرم مو و همچنین روغن های تقویتی وجود دارد.

 

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

ماسک مو یک محصول مراقبتی مو است که حاوی انواع ویتامین هاو پروتیین و مواد معدنی است که  باعث درخشان شدن، تقویت و همچنین درمان آسیب های مو می شود. ماسک مو ها معمولا حاوی عصاره روغن های جوجوبا، آرگان، زیتون و غیره هستند که باعث تقویت و ترمیم مو می شوند.

ماسک مو حاوی ذرات بسیار ریزی است که می تواند به ساختار تارهای مو نفوذ کند و باعث ترمیم و همچنین تغذیه و آبرسانی مو شود. این محصول معمولا بعد از شستن موها با شامپو استفاده می شوند و اکثرا حدود 3 تا 20 دقیقه باید روی مو بمانند و سپس آبکشی انجام شود، البته برخی از ماسک مو ها ممکن است که لازم باشد یک شب بروی مو بماند. نحوه مصرف ماسک و مدت زمان استفاده آن متفاوت است که بروی بسته بندی محصول مورد نظر نوشته شده است.

ماسک مو با توجه به ترکیباتی که در آن به کار رفته، دارای فواید متفاوت و بسیار زیادی از جمله محافظت و حفظت سلامت مو، تقویت و آبرسانی، کاهش آسیب و شکنندگی مو، افزایش درخشندگی و براقیت مو و همچنین کاهش وزی مو است.





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: